V prípade pretrhnutia remeňa prestanú fungovať všetky dôležité komponenty vozidla od alternátora,cez klimatizáciu a posilovač riadenia. Ozubený klinový remeň sa používa najčastejšie na pohon alternátora. Zisťuje optimálny kontakt pri obmädzenom trení. Je odolný proti opotrebeniu a má nízku hlučnosť. Drážkový remeňje najviac používaný remeň s ľahkou montážou a dá sa používať soé všetkými druhmi remeníc. Okrem toho sa ideálne osvedčuje v komplexných sústavách pohonu príslušenstva motora,prenáša točivý moment a môže poháňať viac komponentov naraz.

Príklad číslovania remeňa CA6PK1740

  1. CA - remeň
  2. 6 - počet drážok
  3. PK - drážkovaný remeň
  4. 1740 = dĺžka remeňa ( mm )

Ako zabrániť poškodeniu remeňa

  1. Neskladovať na priamom slnku
  2. Neohýbať,nekrútiťa neprevracať
  3. Nemontujte remeň silou na remenicu
  4. Používajte správne náradie

Typy poškodenia remeňa

  1. praskliny drážkovaného remeňa-čiastočne roztrhnutá aspoň jedna drážka-postupujúce praskliny kvôli prítomnosti cudzích telies v drážkach remenice v dôsledku nesprávnej montáže
  2. odreniny klinového remeňa-roztrapatený remeň-nadmerné zaťaženie,remenice niesú v jednej osy...Kontakt s nepohyblivou časťou
  3. opotrebenie remeňa-praskliny-ide o normálne opotrebenie remeňa-obvykle sa vyskytujú v 70% opotrebenia remeňa
  4. poškodenie cudzím telesom-zlé pracovné napnutie alebo posunutie,remenice a kladky niesú v jednej osy,poprípade opotrebovaná remenica