Klínové a drážkované remene
V prípade pretrhnutia remeňa prestanú fungovať všetky dôležité komponenty vozidla od alternátora,cez klimatizáciu a posilovač riadenia. Ozubený klinový remeň sa používa najčastejšie na pohon alternátora. Zisťuje optimálny kontakt pri obmädzenom trení. Je odolný proti opotrebeniu a má nízku hlučnosť. Drážkový remeňje najviac používaný remeň s ľahkou montážou a dá sa používať soé všetkými druhmi remeníc. Okrem toho sa ideálne osvedčuje v komplexných sústavách pohonu príslušenstva motora,prenáša točivý moment a môže poháňať viac komponentov naraz.
Príklad číslovania remeňa CA6PK1740
- CA - remeň
- 6 - počet drážok
- PK - drážkovaný remeň
- 1740 = dĺžka remeňa ( mm )
Ako zabrániť poškodeniu remeňa
- Neskladovať na priamom slnku
- Neohýbať,nekrútiťa neprevracať
- Nemontujte remeň silou na remenicu
- Používajte správne náradie
Typy poškodenia remeňa
- praskliny drážkovaného remeňa-čiastočne roztrhnutá aspoň jedna drážka-postupujúce praskliny kvôli prítomnosti cudzích telies v drážkach remenice v dôsledku nesprávnej montáže
- odreniny klinového remeňa-roztrapatený remeň-nadmerné zaťaženie,remenice niesú v jednej osy...Kontakt s nepohyblivou časťou
- opotrebenie remeňa-praskliny-ide o normálne opotrebenie remeňa-obvykle sa vyskytujú v 70% opotrebenia remeňa
- poškodenie cudzím telesom-zlé pracovné napnutie alebo posunutie,remenice a kladky niesú v jednej osy,poprípade opotrebovaná remenica